Urbokida

Davė viską. Kaip atsirinkti, ko man reikia?

Sukūrė: Urbokida 2009-03-26

magic_umbrellaŠiek tiek apie gyvenimo būdą. Pastaruosius 5-8 metus girdžiu įdomų dalyką. Sako, informacijos yra per daug ir krūviai gerokai per didelį, dėl to vaikai nespėja mokytis ir jiems krenta motyvacija. Bet kiek žinau, esam informacinė visuomenė, tai reiškia mokomės visą gyvenimą.

Ko gero ne visi, bet tam tikras procentas moksleivių absoliučiai didžiąją savo laiko dalį skiria namų darbams, mokymuisi po pamokų, kitai saviugdos veiklai. Kai šiandien jau būdama darbuotoja galiu savęs tobulinimui per dieną skirti bent 2-3 valandas, tai jaučiuos laimėjus loterijoje ir labai norėčiau tam galėti skirti bent 4 valandas. Nepameluosiu, bet mokykloj tam skirdavau bent 6 valandas (vidutiniškai, 16-22 valandos). Buvo laikai, kai studentaujant reikėdavo ir gerokai ilgiau prie mokslų pasėdėti. Kartais savo noru, kartais priverstinai, tačiau tai produktyvus laikas.

Kodėl apie tai kalbu? Manau, kad kokybės reikalavimas skatina pasitempti, nuolatos save stebėti, mokytis, ugdyti, tobulėti. Jei tikslai pamirštami, tai jie nustoja būti tikslais. Kas toliau, egzistencija? Tuščias laiko stūmimas, kas tik demotyvuoja ir smukdo domėjimąsi gyvenimu, apatija. Todėl sielvartavimas, kad žmonės užversti per dideliais informacijos kiekiais, manau ištikrųjų yra skundas – „Ką man daryti? Nemoku  naudotis tuo, ką turiu“.

Manau, kad tai didelė problema žmonėms, kuriems reikia pereiti iš popierinio laikmečio į elektroninį arba nesugeba analizuoti ir apibendrinti. Mokykloj bandė įpiršti metodą „nuo pradžios iki pabaigos“. Kam skaityti visą knygą, jei man tėra reikalingas vienas skyrius (čia apie ne grožinę literatūrą)? Galbūt visą knygą ir būtų gerai perskaityti, bet jei man to šiandien nereikia, o turiu daugiau dalykų, ką turiu sužinoti šiandien, gal tuomet tuo ir reiktų užsiimti? Štai informacijos kiekis sumažėjo bent 200 puslapių :]

Manau, problema yra ne per dideliuose kiekiuose mokykloje. Palyginus vadovėlius, manieji buvo gerokai storesni ir su mažiau paveikslėlių nei dabartiniai. Prieš porą mėnėsių perskaičiau devintos klasės fizikos vadovėlį. Krūvis mažėja. Knygos mažiau mokslinės, mažiau koncentruotos. Gal tame ir bėda, kad paduodamas konspektas ir norint įsiminti esmę, lieka per mažai ką grynint? Pemažai informacijos, kad ją būtų galima koduojant įsiminti.

Labai norisi visos LT švietimo sistemos paklausti, kada ji paskutinį kartą mokėsi ir laikė egzaminus? Kur dingo klausimai: kaip išmokti greitai skaityti? Kaip greitai išmokti? Kaip įsisavinti? Kaip sudominti? Kaip susidomėti? Ar tikrai žaidimai mokykloje yra naudinga? Žaidimas visų pirma yra pramoga. Darbas suteikia informaciją ir suformuoja įgūdžius. Žaidimas atpalaiduoja atmintį. Leidžia pailsėti prieš naują darbą. Gal dokumentuose tiesiog supainiota kas kada turi būt naudojama? :]

Komentarų: 2 - “Davė viską. Kaip atsirinkti, ko man reikia?”

  1. Raimundas Zabarauskas sako:

    Pritariu.

    Yra ir kita priežastis: nėra centralizuoto vertinimo. Dabartiniai švietimo politikos formuotojai laikosi nuomonės, kad nereikia standartų, kalimo, įgūdžiai svarbiau už žinias, egzaminas neturi būti baubas, svarbu ne vienodai išmokyti, o formuoti kritinę asmenybę ir t.t. ir t.p.

    Kitaip sakant švietimo rezultatų negalima matuoti. O ko nematuoji, tas ir neauga?

  2. Urbokida sako:

    Tas ir juokinga, kad žmones augina ne šiam pasauliui. Suaugęs žmogus yra nuolatos vertinamas. Kiekviena darbe yra (ne)atliktų tikslų perskaičiavimas. Ir manau, kad tai yra gerai. Nes jei su savo darbu susitvarkau gerai ar net geriau nei tikimasi, tai reiškia bonusus, geresnę algą, atitinkamai geresnį vertinimą ir karjerą. Jei nespėju, tai mane pažadins. Niekas nenori atsilikti.
    Kodėl vaikus norima išmokyti nesimokyti, nesiekti tikslų – nesuprantu. Juk tai reiškia ugdyti asmenybes.
    Dėl kalimo…. Manau šiandien bet kokios pastangos mokykloje suvokiamos kaip kalimas. Ar istorijas datas nereikia išmokti atmintinai? O užsienio kalbos žodžių reikšmes? Dalį formulių? Žinoma, reikia sugebėti analizuoti.
    Tačiau norint operuoti savo žiniomis jų pirmiausia reikia turėti.
    PS: reikia labai stiprios vidinės motyvacijos – nevertinamam siekti dar daugiau.

 
Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos