Urbokida

Ar verslo idėją visada galima nukopijuoti?

Sukūrė: Urbokida 2010-08-26

Jei verslo idėja yra lengvai kopijuojama, legvai nupiginama arba produkto kopija gali būti parduodama/ dalinama nemokamai be didesnių pastangų… ar išvis verta pradėti verslą? Ar įmanoma sukurti nenukopijuojamą verslo idėją?

Turėjau įdėją naujam verslui. Skaičiau įstatymus, skaičiavau. Skaičiavau kiek blogiausiu atveju prarasiu, kiek tikiuos pradžioj gauti, kiek reikės pradinio kapitalo… Ir po kelių mėnesių galutinai įsitikinau, kad jei mano idėja pasitvirtins, tuojau pat žlugsiu… Mane paprasčiausiai nukonkuruos Maxima. Idėja buvo prekiauti labai siauros paskirties daiktais, kuriais šiuo metu niekas neprekiauja LT (arba man per pusę metų nepavyko tokių prekiautojų rasti). Realiai tai nauja rinka LT. Jei prekiauti kokybe, iš karto kyla kaina. Kalbu tik apie importo kainą, ne apie galutinę kainą vartotojui. Jei pirksiu labai pigias ir atitinkamai nekokybiškas prekes, tada idėja netenka prasmės. Nesinori dirbti su tuo, ko pati nenorėčiau turėti. Va ir gaunasi, kad jei idėją išsuksiu ir prekė taps paklausi, Maxima pradės importuoti pigias prekes (kinai gamina ir pigius, ir brangius daiktus :] ). Nebūtinai Maxima, bet ateis laikas ir jai. Iš kur tokia išvada? Iš jų pačių:

MAXIMA veikla yra paprasta ir kasdieniška – kurti patogias parduotuves, kuriose žmonės gali apsipirkti ir susitvarkyti būtiniausius reikalus. Parduotuvių vieta, parduotuvių asortimentas, prekių ir paslaugų kainos nustatomos taip, kad būtų prieinamos ir priimtinos absoliučiai daugumai gyventojų.

Rankos nusviro.

Pradedu galvot, ką čia veikti, jei jau šita idėja neišdega. Ieškau naujos, bet vis dirsčioju į senąją. Ir čia susiduriu su dilema, kad realiai nėra idėjos, kuri nebūtų nukopijuojama. Koks verslas bebūtų, visada atsiras, kas gali pigiau.

Norėjau nusipirkti J.Welch’o knygą „Winning“. Turiu audio variantą, bet Jack’as labai užkimęs ir man sunku susikaupti į tai, ką jis šneka, vietoj to, kad klausytis kaip jis šneka. O ir šiaip senokai tikrą popierinę knygą rankose laikiau. Pradėjau ieškoti, kur nusipirkti. Norėjosi pamatyti kaip knyga išleista. Knygynuose nėra.  Tuomet keliauju prie kompiuterio. Ieškau angliško varianto, bijau pamiršti kalbą. LT e-parduotuvėse – nėra. Norisi savus paremti, bet jie neprekiauja. Keliauju į platųjį internetą pas Amazonę ir pan. Randu. Kaina 27$. Na, žinoma, norisi pasidairyti pigiau. Žodžiu, ieškojau ieškojau, kaina nukrito iki 7$, ir neužtrukau net 5 minučiu, kai randu nemokamą e-knygos parsisiuntimą…. Va Tau ir biznis iš leidybos. Šios knygos pardavimų pajamos atiduodamos labdarai, o internetas prištampuotas nemokamų legalių kopijų. Skaitykit ir džiaukitės. Buvau net radus galimybę skaityti online paties Jack’o puslapyje. Dabar nebeatkasu nuorodos, o laiko nelabai turiu.

Kadangi dabar skaitau kitą knygą, kurios teliko gal vos 70-80 psl., tai šios dabar nepradėsiu. Ieškau daugiau kokių idėjų ir čia prisimenu Crocs avalynę. Toks juokingas daiktas. Jei žmonės nori avėti „kaliošiukais“, džiaugiuos, kad jie gali patenkinti šį savo poreikį. Kita vertus, tiesiog apmaudu, kaip greitai idėja buvo nukopijuota ir kaip greitai kopijos (fake crocs) išpopuliarėjo. Visi žino, kad jie (ne)kokybiški. Už originalios poros kainą gali nusipirkti 5 nekokybiškus. Tai koks skirtumas? Tai naudinga, nes gali keisti spalvą, stilių ir pan…

Tai ir galvoju, ar verta rizikuoti ir pradėti. Kita vertus, nepabandęs nesužinosi. Hmmm… bet kaip sako Hemingvėjus: aš nerizikuoju dalykais, kurių nenoriu prarasti. Tos pačios minties laikosi ir W.Baffett’as :]

Visai nebežinau, ką daryti…

Komentarų: 3 - “Ar verslo idėją visada galima nukopijuoti?”

  1. Antanas sako:

    aš visad manau, kad tie, kurie pasiūlo pigias alternatyvas, tiesiog rinkoje atneša pusiausvyrą. Jei nori siūlyti kokybišką prekę/paslaugą, tai nereikia bijoti, kad atsiras pigių alternatyvų, nes tie, kurie ieško kokybės, pirks kokybišką daiktą. Tie, kurie neįperka kokybiškos prekės, betkokiu atveju jos nepirks, nes neturi tam pinigų. Va reiktų labiau jaudintis dėl tų, kurie suteiks tokios pat kokybės daiktą, bet pigiau. Jei atsiranda tokių konkurentų, vadinasi, jie dirba optimaliau, arba su mažesne marža :) puikus pavyzdys apple. kiek daug yra visokių apple produkcijos kopijų, bet vistiek žmonės perka apple, nes žino, kad ten kokybiškas produktas. tie, kas neįperka apple, tai ir nepirks betkokiu atveju, ir ieškos pigesnių variantų. ir čia manau aplink yra daug pavyzdžių, kur tie, kas siūlo kokybę, vistiek turi klientūros. gal mažiau, nei tų pigių variantų, bet vistiek klientų yra. sėkmės :)

  2. Urbokida sako:

    Labiau bijau ne kitos prekės, bet kito pardavėjo, su kuriuo tiesiog nesugebėčiau konkuruoti nei prekybinio tinklo žinomumu, nei lojalių pirkėjų skaičiumi, galu gale tiesiog gabaritais… Čia reikia labai apmąstyti, kokiu būti. Juk kartais būtent per didelis dydis tampa kliūtimi, o ne privalumu :] Kita vertus perkant konteineriais, ir perkant vienetais kaina stipriai skiriasi…

  3. Antanas sako:

    taip. bet visi nuo kažko pradeda, nebūsi gi iškart maximos dydžio :D

 
Dienos akcijos | Dovanos | Nuolaidos
Uždaryti
Eiti prie įrankių juostos